شرکــت عـــرفان نت

راهنمای انتخاب دستگاه DVR

راهنمای انتخاب دستگاه DVR

برای انتخاب دستگاه DVR چندین مورد را باید در نظر گرفت که در زیر به آن اشاره شده است:

DVR مخفف کلمه Digital Video Recorder به معنی دستگاه دیجیتالی ضبط تصاویر ویدیویی است. دستگاه DVR به منزله قلب یک سیستم نظارتی است. با استفاده از دستگاه DVR نه تنها می توان تصاویر ارسالی از دوربین مدار بسته را ضبط کرد، بلکه می توان نوع نمایش تصاویر در نمایشگر و دسترسی از راه دور و ازطریق اینترنت را نیز تنظیم نمود. قبل از خرید DVR توجه به چند نکته، مهم و ضروری است. ما در این مطلب راهنمای خرید DVR را به صورت گام به گام و با زبانی ساده، بیان می کنیم.

1) تعداد کانال ورودی دستگاه

دستگاه DVR هایک ویژن با تعداد کانال های مشخصی به بازار ارائه می شوند. این دستگاه ها شامل دستگاه های 4، 8، 16، 24 و 32 کاناله هستند. برای مثال چنانچه شما 5 دوربین هایک ویژن خریداری کنید نیاز به یک دستگاه ضبط 8 کاناله هایک ویژن خواهید داشت. در هنگام انتخاب دستگاه DVR بر اساس تعداد کانال به این موضوع نیز توجه داشته باشید که ممکن است تعداد دوربین ها در آینده افزایش یابد از این رو بهتر است دقت لازم در خرید را داشته باشید تا بعدا متقبل هزینه برای خرید دستگاه DVR جدید نشوید.

2) کیفیت تصویر مورد پشتیبانی

همانطور که دوربین های هایک ویژن با کیفیت های متفاوتی به بازار ارائه می شوند (برای مثال 2 یا 5 مگاپیکسلی) هر کدام از دستگاه های هایک ویژن نیز توان پشتیبانی از کیفیت تصویر متفاوتی را خواهند داشت. برای مثال دستگاه DS-7216HQHI توانایی ساپورت دوربین ها تا 3 مگاپیکسل را دارد.

3) تعداد هارد  دیسک

دستگاه های رکوردر هایک ویژن معمولا دارای یک و یا دو پورت SATA برای اتصال به هارد هستند که کاربر می تواند هارد مورد نظر با ظرفیت دلخواه خود را به آن متصل نماید. توصیه می شود قبل از خرید از مشاور یا کارشناس فروش تعداد هارد و ظرفیت پشتیبانی دستگاه را سوال کنید.
هارد دیسک هایی که متناسب با سیستم های مداربسته تولید می شوند و در دستگاه های NVR یا DVR تعبیه می گردند، دارای یک جزء مرکزی برای ذخیره سازی دیجیتالی ویدئوها هستند که امکان کارکرد 24 ساعته در 7 روز هفته را برای آنها فراهم می کند. این هارد دیسک ها باید به صورت شبانه روزی فعال باشند تا بتوانند شواهد ویدئویی را به صورت زنده ذخیره کنند.
 

4) تعداد وروردی/ خروجی دستگاه

معمولا دستگاه های DVR دارای انواع پورت های خروجی و ورودی هستند که از جمله می توان به پورت میکروفون، رابط USB هایک ویژن، پورت HDMI هایک ویژن و سایر پورت های LAN ،VGA ،RS425 و … اشاره نمود.
 

5) رزولوشن ضبط

نکته بعدی در انتخاب دستگاه DVR رزولوشن ضبط آن است. دستگاه های DVR دارای رزولوشن ضبط متفاوتی هستند. این دستگاه ها در گذشته امکان ضبط تصا.ویر با کیفیت را نداشتند اما اکنون می توانند تا رزولوشن های 8 مگاپیکسل را نیز پشتیبانی کنند. هرچه کیفیت ضبط و تعداد فریم دستگاه بالاتر باشد قیمت ان نیز بیشتر خواهد بود.
برای انتخاب دستگاه DVR خود رزولوشن دوربین ها باید باید رزولوشن ضبط دستگاه همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت چنانچه دوربین شما تا 8 مگاپیکسل کیفیت تصویر داشته باشد اما دستگاه ضبط تنها تا 4 مگاپیکسل را پشتیبانی کند کیفیت نهایی تصاویر ضبط شده نهایتا 4 مگاپیکسل خواهد بود.
 
 

6) نرم افزار انتقال تصویر

یکی از مباحث مهم در دوربین مداربسته انتقال تصویر است. بواسطه قابلیت انتقال تصویر می توانید در هر کجا که هستید به تصاویر مداربسته خود در گوشی همراه، تبلت و لپ تاپ شخصی خود به تصاویر دسترسی داشته باشید. برای استفاده از این قابلیت باید از نرم افزار مخصوص انتقال تصویر استفاده نمائید. این نرم افزار در برندهای مختلف متفاوت است. برای مثال در برند هایک ویژن از نرم افزار انتقال تصویر iVMS-4200 استفاده می شود.

 

مشاوره رایگان