شرکــت عـــرفان نت

رنگ هارددیسک های وسترن دیجیتال هر کدام برای چه کاربردی مناسب است؟

انواع رنگ هارددیسک وسترن

هارد های وسترن در رنگ های متفاوتی در بازار وجود دارد و هر کدام از این رنگ ها در هارددیسک های وسترن برای کاربری های متفاوتی ساخته شده است. در ادامه به صورت کوتاه در مورد این موضوع و انواع رنگ ها و کاربردهای آنها گفته شده است.

تاریخچه شرکت وسترن دیجیتال

میدونید که یکی از بهترین شرکت های تولید هارد دیسک در دنیا کمپانی وسترن دیجیتال است. این شرکت آمریکایی یکی از بزرگترین تولید کننده های دیسک سخت در دنیاست که در سال 1970 در کالیفرنیا تاسیس شده است.

که در ابتدا چیپ‌های ماشین حساب رو میفروختند و بزرگترین فروشنده این نوع چیپ‌ها در جهان نیز بودند اما پس از ورشکستگی در سال ۱۹۷۶ و تولید محصولات مختلفی مثل فلاپی و CPU تولید هارد دیسک را در سال ۱۹۸۰ آغاز کردند.

2010 به بعد

در اکتبر 2010 اولین هارد دیسک 3 ترابایتی وسترن دیجیتال با رابط ساتا تولید شد. این محصول دارای صفحات 750 گیگابایتی بود که بر روی هم قرار گرفته بود.

در مارس 2012 شرکت وسترن دیجیتال توانست با کمک شرکت هیتاچی به عنوان بزرگ ترین تولید کننده هارد دیسک در جهان دست پیدا کند.

در اواسط سال 2012 میلادی ، شرکت وسترن دیجیتال از هارد دیسک های سری قرمز و در اواخر سال 2012 میلادی و در ماه نوامبر ، از هارد دیسک 4 ترابایتی سری Black رونمایی کرد.

در نهایت در سال 2013

در اواخر سال 2013 از طریق شرکت زیر مجموعه HGST از هارد دیسک های 6 ترابایتی که درون آن ها با گاز هلیوم پر شده بود رونمایی کرد.

این هارد دیسک ها تا 49 درصد مصرف برق کمتری نسبت به هارد دیسک های معمولی دارند.در سپتامبر سال 2014 هارد دیسک سری بنفش را در ظرفیت های 6 ترابایت ، 8 ترابایت و 10 ترابایت تولید کرد که در تولید این محصولات از گاز هلیم درون آن ها استفاده کرد.

در سال 2015 سری هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Ultra را با طراحی جدید روانه بازارهای جهانی کرد.

رنگ های هارددیسک وسترن دیجیتال Western Hard Disk Colors

شرکت Western Digital هارددیسک‌های داخلی خود را در رنگ‌بندی‌های گوناگون و برای مصارف مختلف و متنوع طراحی و تولید می‌کند و برای هارددیسک تولید شده‌ی خود دسته بندی رنگی قرار داده است.

هارد دیسک وسترن آبی

Blue رنگ آبی هارد Western با هدف کاربردی عمومی با بازدهی مناسب طراحی شده است. هارد آبی رنگ همان هارد اولیه برند وسترن می باشد که کاملا مناسب برای کاربری های روزمره و جوابگوی بسیاری از نیازهای کاربران می باشد ضمن این که قیمت معقول و سرعت مناسبی دارد.

این محصول دارای سرعت نسبتا خوبی می باشد و نسبت به سری سبز سرعت بیشتری دارد. بدلیل سرعت بالاتر گردش دیسک ، سر و صدای بیشتری نیز در حین کار تولید می کند.

رنگ آبی هاردددیسک وسترن
western digital blue

هارد دیسک وسترن سبز

رنگ سبز هارد Western با هدف فضای ذخیره ساز به صورت بهینه طراحی شده است. هارد دیسک وسترن دیجیتال از سری سبز، محصولی کاملا اقتصادی و خوش قیمت می باشد که سازگار با محیط زیست است.

این هارد کم مصرف و بی سر و صدا اغلب مناسب برای آرشیوسازی و ذخیره کردن اطلاعاتی همچون موسیقی و عکس و فیلم بر روی یک هارد ثانویه می باشد این رنگ هارد مناسب استفاده ی مداوم از دیتا نیست و و به همین دلیل برای کارهای محاسباتی همراه با پردازش توصیه نمی شود.

رنگ سبز هارددیسک وسترن
western digital green

هارد دیسک وسترن سیاه

رنگ سیاه هارد Western با هدف کارآیی سرعت بالا و بازده بهتر طراحی شده است.

این رنگ هارد بالاترین Performance را در میان هارد های وسترن دارا می باشد یعنی سرعتی بالا در خواندن و نوشتن اطلاعات که مناسب برای کارهایی با نیاز به سرعت بالا مانند بازی های ایکس باکس Xbox ، امور پردازشی و محاسباتی ، بوت سریع ویندوز و … می باشد و در این هارد لرزش و سروصدای هارد به حداقل رسیده تا نهایت لوکس بودن و کلاس کاری در آن حفظ شود.

رنگ مشکی هارددیسک وسترن
western digital black

هارد دیسک وسترن قرمز

رنگ قرمز هارد Western با هدف استفاده کلی درفضای ذخیره سازی NAS طراحی شده است. این رنگ هارد وسترن با توجه به این که حجم بالایی دارد در ذخیره سازی دیتا انواع فیلم و عکس کاربرد بالایی دارد و مناسب برای استفاده در سیستم های تحت شبکه NAS و RAID می باشد و امنیت حفظ اطلاعات در این رنگ هارد بالا می باشد.

این هارد دیسک با استفاده از یک Firmware ویژه ، مناسب استفاده برای سیستم های خانگی و کسب و کارهای کوچک می باشد.زیرا قابل اعتماد تر از هارد دیسک های دسکتاپ معمولی بوده و توان بیشتری ، نیز نسبت به آن ها داشته است.

رنگ قرمز هارددیسک وسترن دیجیتال
western digital red

هارد دیسک وسترن بنفش

رنگ بنفش هارددیسک وسترن دیجیتال با هدف ذخیره سازی 24 ساعته طراحی شده اند. این رنگ مناسب برای مراکز مانیتورینگ و دوربین های مداربسته NVR و DVR می باشند که تمام 24 ساعت شبانه روز در حال ضبط و ذخیره فیلم می باشند. شرکت وسترن دیجیتال این محصول را برای استفاده در سیستم های نظارت تصویری طراحی کرده است. در این هارد دیسک از تکنولوژی AllFrame برای کاهش خطاهای نوشتن استفاده شده است.

رنگ بنفش هارددیسک وسترن دیجیتال
western digital purple

هارد دیسک وسترن طلایی

آخرین محصول در سری محصولات Western رنگ طلایی هارد وسترن می باشد که حرفه ای ترین نسل ذخیره سازی اطلاعات می باشد و در سری کاربردی NAS قرار می گیرد و مناسب برای استفاده در دیتا سنتر Data Center ، ذخیره سازهای ابر و سیستم های پردازنده محاسباتی می باشد.

این هارد دیسک دارای تکنولوژی RAFF™ است که باعث شده است تا در برابر لرزش مقاومت بیشتری نسبت به دیگر هارد های داخلی داشته باشد. این رنگ هارد Western به دلیل وجود دو پردازنده و کنترل دقیق بهترین انتخاب برای ذخیره سازی حرفه ای در سیستم های RAID می باشد که سرعت و حافظه کش بالایی دارد و با داشتن محافظ لرزشی در رده ی پرقدرت ترین هاردهای وسترن می باشد. 

رنگ طلایی هارددیسک وسترن دیجیتال
western digital gold

در پایان با توجه به نیاز و مصرف شما میتوانید بهترین را انتخاب کنید.

ممنون از وقتی که گذاشتید و این مقاله رو خواندید. امیدوارم مفیده بوده باشه. منتظر نظرات شما هستیم.

مشاوره رایگان