شرکــت عـــرفان نت

اینترنت رادیویی وایرلس سرعت تا 100 مگابیت

اینترنت رادیویی وایرلس چیست؟ امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نیاز روزافزون به شبکه اینترنت، اتصال به اینترنت در کنار شیوه قدیمی کابلی به صورت وایرلس یا بی سیم نیز ارائه می شود. اینترنت Wireless بر بستر امواج رادیویی یا مایکروویو می باشد. در اینترنت بی سیم، نیاز به یک گیرنده و فرستنده می باشد به عبارتی دیگر سرویس گیرنده نقش دریافت کننده و سرویس دهنده نقش فرستنده را بازی می کند.

سرویس وایرلس انواع مختلفی دارد، که در ادامه آنها را توضیح میدهیم.

سرویس اینترنت p2p

در ارتباطات شبکه، اتصال نقطه به نقطه یا همان Point To Point به اتصال ارتباطی بین دو نقطه اشاره دارد
ارتباط نقطه به نقطه P2P یک اتصال کاملا خصوصی است که در یک بستر امن دو مکان را به یکدیگر متصل می‌کند. اتصال نقطه به نقطه مسیری جدا از اینترنت را طی می کند و ذاتاً ایمن است. این ارتباط کیفیت بی‌نظیری از خدمات (QoS) را فراهم می‌کند زیرا سرویس به هیچ عنوان اشتراکی نیست (خط خصوصی) و هر دفعه یک مسیر مشخص در شبکه را طی می کند.

اتصال Point To Point توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات شبکه برای ارائه سرویس قابل اطمینان و امن در جهت برنامه‌هایی از جمله مسائل مالی ، اشتراک فایل، پشتیبان‌گیری از داده‌ها، سیستم VOIP  ، کنفرانس ویدئویی و غیره استفاده می‌شود. شبکه Point To Point قادر به ارائه سرویس در پهنای باند بالایی است و همه نیازهای صوتی، داده‌ای و ویدئویی مجموعه را برطرف می کند.

اینترنت پوینت تو مولتی پوینت P2MP

اتصال اینترنت نقطه به چند نقطه (Point Multi-point یا P2MP)، یک معماری شبکه‌ای رایج برای شبکه‌های وایرلس در فضای آزاد است. این نوع اتصال چندین موقعیت را به یک مکان مرکزی واحد متصل می‌کند. این تکنولوژی معمولا در شبکه‌های بی‌سیم برای ارائه خدمات اینترنت به کاربران متعدد استفاده می‌شود.

در این سیستم، یک ایستگاه مرکزی مانند یک دکل یا آنتن، با چندین ایستگاه کاربر ارتباط برقرار می‌کند. هر ایستگاه کاربر می‌تواند یک خانه، دفتر کار یا هر نقطه دیگری باشد که به اینترنت نیاز دارد. اینترنت مولتی پوینت از قابلیت انعطاف‌پذیری بالا، پوشش گسترده‌تر، هزینه کم‌تر و نصب آسان‌تر برخوردار است. این اتصال برای شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی، مخابراتی و نظامی مناسب می‌باشد.

سرویس اینترنتی رادیویی وایرلس پوینت تو مولتی پوینت P2MP

مزایای اینترنت وایرلس نسبت به سرویس‌های دیگر

اینترنت وایرلس رادیویی نسبت به سرویس‌های دیگر، مزیت‌های بسیاری دارد. به طوریکه در سال‌های اخیر، مزایای اینترنت وایرلس باعث محبوبیت دو چندان این سرویس در میان کاربران شده است. از همین رو می‌توان این سرویس را به عنوان یک روش قابل اعتماد، پایدار و با کارایی بالا که در ارتباطات گروهی و انتقال داده‌های بزرگ بسیار موثر است، دانست.

مهم‌ترین ویژگی‌ها و تفاوت‌های این سرویس نسبت به اینترنت‌های دیگر از جمله اینترنت TD-LTE، FD-LTE، ADSL و حتی سرویس‌های نسل آینده مانند فیبر نوری است.

1. سرعت دانلود و آپلود بالا

بزرگ‌ترین مزیت اینترنت رادیویی نسبت به دیگر اینترنت‌ها، سرعت بالای دانلود و آپلود تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است. در این بستر، پهنای باند بدون محدودیت سرعتی به کاربران عرضه می‌شود.

2. پینگ تایم پایین

فناوری اینترنت وایرلس در حقیقت بهره‌گیری از پهنای باند فرکانسی بر بستر وایرلس به جای سیم است. این فناوری باعث پایین آمدن پینگ تایم (مدت زمان انتقال اطلاعات از یک سیستم به سرور و برعکس) می‌شود. پینگ تایم در سرویس‌های وایرلس رادیویی که ما برای مشترکین راه اندازی می‌کنیم کمتر از ۵۰ میلی ثانیه است، و این یک نقطه قوت بزرگ این نوع اینترنت به خصوص برای گیمرها و تریدرها است

3. کیفیت پهنای باند

یکی دیگر از مزایای اینترنت وایرلس که بسیار حائز اهمیت است، پایداری و عدم بروز قطع و وصلی در این سرویس است. کیفیت پهنای باند اینترنت وایرلس به حدی است که توان عملیاتی انتقال داده را بالا برده و منجر به سرعت بالا و عدم تاخیر در شبکه می‌شود

4. قابلیت جابه‌جایی

در صورت جابه‌جایی محل، مشترک می‌تواند رادیو را مانند آنتن تلوزیون باز کرده و در محل جدید روی پشت بام و در صورت تمایل در ساختمان‌های بالای ۳ طبقه روی تراس نصب کند. حتی می‌توانید برای نصب مجدد تقاضای اعزام کارشناس کنید. در این حالت بدون اینکه متحمل هزینه‌های زیاد و دردسر برای گرفتن اینترنت جدید شوید، به هر جایی که نقل مکان کردید، اینترنت پرسرعت وایرلس داشته باشید.

5. قابل ارتقاء و انتقال به پهنای باند بیشتر

یکی دیگر از مزیت‌های اینترنت‌های وایرلس رادیویی عرفان نت این است که در صورت نیاز می‌توانید سرویس خود را ارتقاء دهید؛ یعنی همیشه امکان اختصاص پهنای باند بیشتر و در صورت لزوم تعویض تجهیزات برای مشترکین وجود دارد.

6. بهترین سرویس اینترنت برای کسب و کارها

اگر شما هم جز صاحبان مشاغل هستید و دغدغه اینترنت دارید، اینترنت وایرلس رادیویی تنها گزینه‌ شما است. در اصل این فناوری برای کاربران سازمانی طراحی شده بود اما با گذشت زمان به سبب سرعت بسیار بالا و کیفیت آن در میان کاربران عادی نیز محبوب شد.

اینترنت پرسرعت از طریق رادیو سیمکارتی

نوع دیگری از اینترنت‌‌های وایرلس بی سیم یا همان رادیویی است که توسط  عرفان  نت  در تمامی شهرها و حتی روستاها ارائه می‌شود. این نوع از پهنای باند مانند روش‌های دیگر از طریق امواج رادیویی، ارتباط مشترک را با نزدیک‌ترین دکل ارتباطی در محدوده محل مشترک برقرار می‌نماید. این کار توسط یک گیرنده رادیویی که یک سیم کارت نیز درون آن قرار می‌گیرد، انجام می‌شود. مانند روش ‌های قبل؛ این گیرنده رادیویی می‌بایست در پشت بام محل مشترک نصب شود.

یکی از بهترین اینترنت ها در ایران است، که محدودیت آنتن دهی موبایل و وابستگی به مراکز مخابراتی را ندارد. اضافه بر این سرعت عالی و کیفیت این لینک‌ها تضمین شده است. اینترنت wilt در ساختمان‌های بلند و حتی کم ارتفاع یعنی یک طبقه نیز قابل اجرا است.

سرعت پهنای باند رادیو سیمکارتی

سرعت دانلود در اینترنت رادیو سیم کارتی بین ۱۰ تا ۸۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود بین ۱ تا ۸۰ مگابیت بر ثانیه می باشد. همینطور پینگ تایمی که با اینترنت رادیو سیم کارتی می‌توانید دریافت کنید، بین ۴۰ تا ۸۰ میلی ثانیه است؛ که در مقایسه با اینترنت TD-LTE،حدودا ۲۰ میلی ثانیه پایین‌تر است.

تجهیزات لازم برای دریافت سرویس اینترنت

تجهیزات لازم برای سرویس رادیوسیم کارتی شامل:

یک عدد رادیو،  POE تجهیزی که از طریق کابل شبکه برق مورد نیاز دستگا‌ه‌ها را تامین می‌کند، کابل از آنتن رادیو تا پایین کشیده می‌شود، مودم دارای پورت LAN یا اکسس پوینت در صورت تمایل برای استفاده از اینترنت به صورت Wifi (وای فای) در محیط و در صورت نیاز ۱ یا ۲ متر لوله جهت نصب رادیو روی آن است.

آیا سرویس اینترنت وایرلس مناسب است؟

با توجه به تمام توضیحات داده شده و بررسی مزایای اینترنت وایرلس نسبت به سایر سرویس ها، انتخاب سرویس اینترنتی بر اساس نیاز شما و چندین فاکتور باید بررسی شود. اول میزان بودجه شماست. تا چه مبلغی را می توانید پرداخت کنید؟ سرویس های وایرلس جز سرویس های اینترنتی می باشد که مبلغ آن به نسبت سایر سرویس های اینترنتی مانند ADSL, LTE گران تر است. زیرا تجهیزات مورد استفاده در آن بیشتر می باشد. دوم اینکه سرویس وایرلس برای مناطقی کاربرد دارد که کابل کشی انجام نشده است و نیاز به یک سرویس پرسرعت دارند. در اکثر سازمان ها و اداره ها، از سرویس اینترنتی بی سیم استفاده می شود.

برای مشاوره بهتر است با شماره دفتر در تماس باشید.

مشاوره رایگان