شرکــت عـــرفان نت

اینترنت همراه نسل ششم (6G) با سرعتی فراتر از حد انتظار

اینترنت نسل ششم 6G

همانگونه که میدانید کشور ما به تازگی در حال دستیابی به اینترنت 5G می باشد. اما چین به دنبال اینترنت نسل ششم است.  وزارت علوم و فناوری این کشور اقدماتی جهت توسعه شبکه اینترنت خود آغاز کرده است. حدودا 10 سال زمان میبرد تا یک شبکه نسل جدید توسعه پیدا کند. نخستین مرحله بهره برداری اینترنت 6G برای سال 2030 برنامه ریزی شده است.در صورت راه اندازی این نسل از اینترنت همراه، انقلاب عظیمی در زمینه اینترنت و ارتباطات رخ خواهد داد. پیشش بینی می شود که سرعت اینترنت نسل ششم 8000 برابر بیشتر از سرعت 5G درواقع معادل یک ترابایت بر ثانیه می باشد. (امکان دانلود 40-50 فیلم در عرض یک ثانیه با وضوح 4K )

اینترنت نسل ششم 6G

اینترنت نسل ششم (6G) جدیدترین تکنولوژی اینترنت همراه است، که در مقایسه با نسل های 4G و 5G نقش به سزایی در زندگی انسان خواهد داشت. سرعت اینترنت 6G نیاز به پیشرفت های چشمگیری در علم مواد، معماری رایانه، طراحی تراشه و استفاده از انرژی دارد.

این نسل از اینترنت علاوه بر اتصال انسان ها به یکدیگر،موجب از بین رفتن محدودیت های پیاده سازی اینترنت اشیاء (IoT) و ارتباطات ماشین ها و ربات ها در دورترین نقاط زمین، خواهد شد.

اینترنت 6G قابلیت پوشش دهی فضاهای زیر آب را خواهد داشت، که این یک جهش بزرگ در دنیای اینترنت و انتقال اطلاعات به حساب می آید. اینترنت نسل ششم مانند انسان ها هوشمند خواهد بود. در واقع قادر است با استفاده از فناوری های نوین  مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، دسترسی از راه دور، لحظه ای، سریع و بی سیم را بسیار بهتر از نسل پنجم  اینترنت برای کاربران به ارمغان بیاورد و توانمندی های مغز انسان را نیز شبیه سازی کند.

بنابراین انتظار می رود ارتباطات نسل ششم اینترنت  موجب شود،  دسترسی به رایانه هایی با قدرت محاسباتی معادل مغز انسان، بسیار سریع تر و آسان تر از حد تصور کاربر صورت گیرد و تمام فعالیت های سنگین محاسباتی را با بهره گیری از هوش مصنوعی و با قابلیت مغز انسان را انجام خواهند داد.

مشاوره رایگان