هایک ویژن یکی از تولیدکنندگان سیستم های نظارت تصویری در دنیا می باشد. این شرکت در شهر هانگژو چین تاسیس شده است و در چند سال اخیر جز برترین تولیدکننده ها در زمینه سیستم های نظارت تصویری بوده است. این شرکت موفق به دریافت گواهینامه هایی در سطح بین المللی شده است. از جمله گواهی نامه CMMI یک برنامه آموزشی برای بهبود فرآیند خدمات و مدیریت بهینه است. با کمک این برنامه توانسته مدیریت یکپارچه بر روی بخش های مختلف داشته باشد.
تاریخچه هایک ویژن و پیشرفت آن در دهه اخیر
هایک ویژن در سال 2001 با یک تیم 28 نفره تاسیس شد، هدف اولیه این شرکت تولید تجهیزات دوربین مداربسته مانند: دوربین مداربسته، مرکز کنترل آنالوگ و آی پی، سوئیچ های شبکه، لنز دوربین، کابل شبکه و بسیاری دیگر از تجهیزات امنیتی میباشد.
در 2013 این شرکت بیش از 13 هزار نیرو مشغول به کار شدند که حدود 4 هزار نفر از آنها در بخش تحقیق و توسعه فعالیت داشتند. شرکت هایک ویژن یکی از بزرگترین تیم های تحقیق و توسعه را دارد. همین امر باعث شده است که نوآوری و خلاقیت در محصولات به خوبی نمایان باشد.
فقط در طول سال 2018، هایک ویژن به توسعه تعداد مراکز تجاری استانی در داخل چین پرداخت و پنج زیرمجموعه جدید و چندین دفتر شعبه جدید در خارج از کشور را افتتاح کرد.
جهت سرمایه گذاری آینده پژوهی، این شرکت سرمایه گذاری عظیمی در حوزه R&D انجام داده و در حال حاضر بیش از 16 هزار کارمند، مهندس، محقق در R&D هایک ویژن مشغول به کار هستند.
در حال حاضر (سال 2019) نیروی کاری این شرکت با رشد 31 درصد، به تعداد 34,000 کارمند رسیده است.
هدف اصلی شرکت هایک ویژن ارائه محصولات با کیفیت در کنار قیمت مناسب به مشتریان می باشد. هم اکنون این شرکت در سراسر دنیا دارای 4000 نماینده در 155 کشور می باشد. محصولات این شرکت شامل طیف گسترده ای از سیستم های نظارت تصویری آنالوگ ، تحت شبکه ، دستگاه های ضبط کننده تصاویر و سوئیچ های شبکه و … می باشد.
حجم تولید و سهم بازار جهانی دوربین مداربسته
حجم تولید محصولات در شرکت هایک ویژن روزانه بیش از 200 هزار دوربین و 3 هزار دستگاه است. در بازار ایران سالیانه 700 هزار عدد از این تجهیزات وارد می شود. سهم فروش محصولات هایک ویژن، در سال 2015 ، معادل 16 درصد بوده و سال 2016 ، 25 درصد ( بیش از 4000 میلیون دلار ) و سال 2017 ، 27 درصد ( بیش از 5000 میلیون دلار ) از کل بازار دوربین های مداربسته بوده است.
تنوع محصولات هایک ویژن
تنوع محصولات هایک ویژن بسیار بالاست. تقریبا تمام این شرکت تمامی محصولات نظارت تصویری را تولید می کند. علاوه بر دوربین مداربسته و دستگاه ضبط محصولاتی چون دستگاه های هیبریدی، قفل های مغناطیسی، سوئیچ شبکه، کارت های هوشمند الکترونیکی، انواع لنز، لوازم جانبی ( مانند منبع تغذیه، آداپتور ، کابل برق و شبکه ،کاور دوربین و پایه دوربین و … ) ، دستگاه توزیع کننده، دستگاه سنجش اثر انگشت، دستگاه اینترکام، اکسس کنترل، ماژول های امنیتی و کارتهای رمز گذار و رمز گشای تصاویر، … می باشد.
بازاریابی شرکت هایک ویژن
هایک ویژن برای اطمینان از پاسخ سریع به نیازهای مشتریان ، کاربران و شرکای خود، یکی از گسترده ترین شبکه های بازاریابی را در صنعت ایجاد کرده است که شامل 66 شرکت تابعه و شعبه بین المللی است. محصولات هایک ویژن به مجموعه متنوعی از بازارها و بیزینس ها که بیش از 150 کشور را پوشش می دهند، خدمت می کنند.
چه چیزی Hikvision را منحصر به فرد کرده است ؟
طراحی دقیق و هوشمند محصولات و استفاده از خلاقیت و نوآوری در ساخت محصولات خود ، با به کارگیری هوش مصنوعی و پیاده سازی پیشرفته ترین سیستم های نظارت تصویری ، همگی عاملی است که هایک ویژن را تبدیل به یک برند برتر و منحصر به فرد در زمینه تولید تجهیزات نظارت تصویری، کرده است.
شرکت Hikvision سعی داشته که تمامی فناوری هایی که در محصولات خود استفاده می کند به روز و در بهترین حالت و با کیفیت باشد. زیرا از ابتدا هدف او کیفیت بالای محصولات بوده است.
اما ویژگی هایی که هایک ویژن را از سایر رقبای خود متمایز کرده است: لنزهای منحصر به فرد ، دید در شب EXIR، تراشه های فوق پیشرفته، چیپست های اختصاصی، تکنولوژی POC ، تکنولوژی هیبریدی است.
تولید دوربین هایی با ویژگی های هوشمند
تولید دوربین هایی با قابلیت های کارآمد، از کارهایی است که شرکت Hikvision به خوبی از پس آن برآمده است. مانند ابداع قابلیت Line crossing عبور از خط ، برای تشخیص ورود به یک محدوده ، یا قابلیت Intrusion Detection تشخیص نفوذ ، برای بررسی ورود غیرمجاز افراد و جلوگیری از ورود افراد متفذقه به یک منطقه مشخص شده ، همچنین قابلیت People counting شمارش افرای که به یک ناحیه وارد می شوند ، تکنولوژی Darkfighter برای مقابله با تاریکی شب و مشاهده تصویر با کیفیت در حتی در زمان تاریکی شب ، نقشه گرمایی Heat Map برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد تمرکز جمعیت در یک مکان ، قابلیت تعقیب هوشمند Smart Tracking برای ردیابی و دنبال کردن سوژه ها .