شرکــت عـــرفان نت

نحوه کابل کشی در دوربین مداربسته چگونه است؟

کابل کشی دوربین مداربسته

جهت نصب دوربین مداربسته به صورت استاندارد  اصولی رعایت اصول نصب هر قسمت اهمیت دارد. یکی از مهمترین و اساسی ترین بخش های یک سیستم دوربین مداربسته که باید با دقت و وسواس خاصی پیاده سازی شود زیر ساخت کابلی سیستم است. کابل کشی دوربین مداربسته یکی از مهمترین بخش های پروسه نصب و راه اندازی دوربین های امنیتی می باشد که در طول عمر و پایداری سیستم امنیتی بسیار حائز اهمیت است.

کابل کشی غیر استاندارد دوربین مداربسته علاوه بر ایجاد نویز, کاهش کیفیت تصویر و قطعی لحظه ای تصویر دوربین مداربسته می تواند باعث

کم شدن طول عمر کابل ها شود که در بلند مدت موجب وارد آمدن صدمات غیر قابل جبران به تمام سیستم دوربین مداربسته می گردد.
روش های مختلفی برای کابل کشی در دوربین های مداربسته وجود دارد که این نحوه کابل کشی می تواند
تاثیر بسزایی در کیفیت تصاویر خروجی در دوربین های مداربسته داشته باشد.
پس انتخاب یک مسیر کوتاه و استاندارد برای سیم کشی دوربین های مداربسته جهت بالابردن کیفیت تصاویر دوربین ها، یک امر ضروری در فرایند نصب دوربین مداربسته می باشد.

کلیات سیم کشی دوربین مداربسته

در مورد کابل کشی دوربین ها نکته اول آن است که شما از چه نوع دوربینی استفاده می کنید . دوربین های تحت شبکه IP Camera از کابل های شبکه با استاندارد UTP , SFTP , FTP و انواع CAT5 , CAT6 , CAT7 استفاده می کنند. سیستم های دوربین مداربسته AHD , HDcvi , HDtvi و آنالوگ نیز از کابل های کواکسیال RG59 , RG58 استفاده خواهند کرد.

کابل کشی شبکه برای دوربین مداربسته

کابل کشی شبکه عبارت است از نصب کابل شبکه بین دوربین مداربسته شبکه دستگاه NVR، تجهیزات شبکه و سوییچ ها و سایر موارد قرار گرفته در شبکه که دارای پورت شبکه می باشند. پایداری یک شبکه  در قدم اول وابسته به بستر غیر فعال (PASSIVE NETWORK ) شبکه می باشد. کابل کشی شبکه دارای استاندارد ها و قواعد مخصوص به خود می باشد که اثر خود را در سرعت ارتباط و طول عمر شبکه تا قطع کامل ارتباط به شدت نشان می دهد.
در ادامه نکات مهم در برپایی کابل کشی شبکه استاندارد آورده می شود تا با رعایت آنها از پایداری شبکه خود مطمئن شوید.

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته چگونه است ؟ 

برای نصب سیستم نظارت تصویری تحت شبکه یا دیجیتال ( HD ) ، نیاز به نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته داریم . نحوه اتصال دوربین و سایر تجهیزات در یک سیستم مدار بسته باید به درستی انجام شود تا تصاویر با کیفیت مناسب ثبت و مورد بهره برداری قرار بگیرد . در این محتوا شما با نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته آشنا می شوید .

نقشه نصب  دوربین مداربسته در خانه
نقشه نصب دوربین های مداربسته در یک خانه

نقشه کابل کشی دوربین مدار بسته در سیستم HD

سیستم مدار بسته اچ دی از دوربین مدار بسته ، دستگاه DVR و منبع تغذیه تشکیل شده است . نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته HD شامل دو بخش مجزا می باشد .

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته آنالوگ

نقشه کابل کشی دوربین مدار بسته – تصویر دوربین

از هر دوربین HD یک کابل کواکسیال ( RH59 ) به دستگاه DVR کشیده شود . هر چه تعداد دوربین ها بیشتر باشد میزان کابل کشی نیز بیشتر خواهد بود . جهت اتصال کابل تصویر ار جی ۵۹ به دوربین و DVR باید از کانکتور BNC استفاده کنید .

نقشه کابل کشی دوربین مدار بسته – تغذیه دوربین

از محل قرار گرفتن دستگاه DVR ، به ازای هر دوربین یک کابل برق تا محل نصب دوربین HD کشیده می شود . کابل برق توسط فیش های نری یا مادگی برق به دوربین و منبع تغذیه متصل می شود.

نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته IP

سیستم تحت شبکه از دوربین IP ، سوئیچ شبکه و دستگاه NVR تشکیل شده است . این تجهیزات توسط کابل شبکه به یکدیگر متصل می شوند . معمولا جهت اتصال تجهیزات تحت شبکه به یکدیگر ، نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه به این صورت می باشد : از هر دوربین IP یک کابل شبکه به سوئیچ شبکه وصل می شود ، پس از اتصال کلیه دوربین های مدار بسته به سوئیچ شبکه ، سوئیچ توسط یک کابل شبکه مجزا به دستگاه NVR متصل می شود .

نقشه کابل کشی دوربین مداربسته تحت شبکه IP
آموزش نصب دوربین مداربسته IP

نکته مهم : در صورتی که از سوئیچ شبکه POE استفاده شود . از همان کابل شبکه ای که بین دوربین و سوئیچ شبکه کشیده شده می توان جهت تغذیه دوربین IP استفاده نمود و نیاز به کابل برق مجزا وجود ندارد در غیر اینصورت باید از نقشه سیم کشی ویژه برق که در قسمت نخست این محتوا به آن اشاره شد استفاده نمود .

مشاوره رایگان