شرکــت عـــرفان نت

چه نوع سرویس اینترنت مناسب است؟

سرویس اینترنت مناسب

بنظرتون سرویس اینترنت مناسب شما چه سرویسی است؟ با خواندن این مقاله سرویس اینترنت که مناسب خودتان است و با توجه به نیازی که دارید، را انتخاب کنید و با انواع آن آشنا بشوید.

نوع خط تلفن

یکی از رایج ترین روش های اتصال به اینترنت ، سرویس اینترنت +ADSL2 می باشد. اینترنت ADSL بر روی خط تلفن ثابت برای مشترک راه اندازی می شود ، به همین دلیل برای دریافت خدمات اینترنت ADSL باید نوع خط تلفن سیم مسی باشد.

امکان ارائه سرویس ADSL  بر روی خط تلفن فیبر نوری ، وجود نخواهد داشت. در این صورت باید از سایر روش های موجود استفاده کرد.

فاصله از مرکز مخابراتی

سرعت اینترنت ، برای همه کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. فاصله محل سکونت از مرکز مخابراتی می تواند در سرعت سرویس اینترنت ADSL موثر باشد.

در سایر سرویس ها نیز سرعت اینترنت به فاصله از منبع و ارائه دهنده اینترنت بستگی خواهد داشت. برای مثال در سرویس های VDSL ، هر چقدر به کافو های نوری نزدیکتر باشید ، می توانید از اینترنت با کیفیت تری بهره برید.

یا در سرویس اینترنت ۴G یا اینترنت TD-LTE ، از آنجایی که انتقال داده بر روی شبکه موبایل رخ می دهد ، وجود دکل های مخابراتی که شبکه را تقویت می کند ، بر روی سرعت سرویس در محل های متفاوت تاثیر گذار خواهد بود.

میزان مصرف

در خرید اینترنت برای منزل به این نکته توجه کنید که چه نوع کاربری هستید؟ آیا شما یک کاربر حرفه ای اینترنت هستید که سرعت بالا و حجم زیادی از اینترنت را مصرف می کنید؟ یا ترافیک مصرفی شما فقط برای ارسال پیام و ایمیل های محتوا محور استفاده می شود؟

سرویس پهنای باند اختصاصی

در سرویس های اینترنت اختصاصی، پهنای باند مورد تقاضای مشترک بدون محدودیت های حجمی و اعمال محدودیت بر روی پورت های اینترنتی(full protocol) ارائه می شوند و مشترک می تواند از سرویس خود در تمامی ساعات شبانه روز به میزان پهنای باند خریداری شده، بدون قطعی و اشتراک با دیگران بهره برداری نماید. همچنین به دلیل کیفیت بالا و پایدار، امکان قراردادن انواع سرورها (سرور web ،application server یا دوربین های مدار بسته و …) بر روی این بستر به آسانی وجود دارد.

سرویس هات اسپات

هات‌اسپات، روشی برای دسترسی به شبکه‌های بی‌سیم با استفاده از Wi-Fi است که در آن کاربران بدون نیاز به استفاده از شبکه‌ی مخابراتی یا دستگاه یا نرم‌افزاری جانبی، تنها به کمک ابزار مجهز به قابلیت Wi-Fi خود می‌توانند به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

موفقیت در ارائه ی خدمات هات اسپات که با رعایت تمام موارد امنیتی (چاپ کارت با نام کاربری) برای تأمین خدمات اینترنت وایرلس مراجعین مراکز تجاری بزرگ، بیمارستان ها، آموزشگاه ها، سینماها و سایر اماکن عمومی صورت گرفته است، شرایطی را پدید آورده که زمینه ی استفاده از این خدمات را برای تمام متقاضیان آماده و قابل بهره برداری کند.

سرویس وایرلس یا بی سیم اشتراکی

وایرلس یا اینترنت پرسرعت بیسیم به فناوری می‌باشد که بوسیله امواج رادیویی اطلاعات منتقل‌شده و از جایی به‌جای دیگر می‌رود و نیاز شمارا بیسیم و کابل از بین می‌برد. امواج رادیویی، مادون‌قرمز و ماکروویو، به‌جای سیم و کابل، برای انتقال سیـگنال بین دو دستگاه استفاده می‌شود. از میان دستگاه‌ها بیسیم یا وایرلس می‌توان شبکه‌های کامپیوتری، تلفن‌های همراه، دستگاه‌های ماهواره‌ای و PDA ها را نام برد.

از مزایایی اینترنت وایرلس در مکان‌هایی که امکان ارتباط کابلی وجود ندارد عدم نیاز این سرویس به این‌گونه تجهیزات و مقرون‌به‌صرفه بودن آن می‌باشد. در این نوع فناوری ارتباطات نقطه‌به‌نقطه می‌باشد که جهت ایجاد شبکه‌های محلی و اینترانت بسیار مناسب است. فناوری وایرلس به‌سرعت در حال پیشرفت است و نقش کلیدی را در زندگی ما در سرتاسر دنیا ایفا می‌کند.

اینترنت TD-LTE

تکنولوژی LTE در حال حاضر سریع ترین شبکه ی مخابراتی عملیاتی شده در سطح وسیع در دنیاست. شبکه LTE به دو صورت FDD و TDD پیاده سازی می شود. روش اول بر مبنای تقسیم فرکانس است بدین صورت که بازه ای از فرکانس ها برای دانلود و بازه ای دیگر برای آپلود مورد استفاده قرار می گیرند که مسلما فرکانس های اختصاص یافته به دانلود وسیع تر خواهند بود. بازه ی کوچکی از فرکانس ها خالی رها می شود تا از تداخل جلوگیری نماید. FDD از نظر الگوریتم کلی شبیه به روش Full Duplex استفاده شده در کابل های شبکه است.

اگر سوالی داشتید حتما با ما در میان بگذارید تیم عرفان نت پاسخگو خواهند بود یا با شماره شرکت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

شماره شرکت عرفان نت: 07132317733

مشاوره رایگان