آموزش

جلب رضایت مشتری با چند نکته کاربردی

جدب مشتری و جلب رضایت مشتری

اولین نکته در مورد مشتری مداری و جلب رضایت مشتری ، توجه به خواسته ها و نیازهای مشتری است. که در راستای آن بتوان به بهترین شکل ممکن نیازهای مشتری را رفع کرد. شما باید بتوانید با مشتری خود ارتباط متقابلی داشته باشید و به او ارزش بدهید. به این معنا که زمانیکه از شما کمک می خواهد سعی کنید مشکل او را به خوبی شناسایی و بهترین راهکار را پیشنهاد بدهید.

فراموش نکنید مشتری نباید احساس کند شما محصول یا خدمات خود را دارید به او میفروشید. در واقع شما را باید راهنمای خود بداند تا یک فروشنده . بهترین راه این است به صحبت های او گوش کنید. سعی کنید متوجه شوید چه چیزی بیشتر از همه برای او ارزش دارد. یا چه چیزی بیشتر ذهن او را درگیر کرده است. با توجه به آن ، راهکاری مناسب ارائه بدهید.

جلب رضایت مشتری عامل موفقیت یک برند

به عنوان مثال شما یک مشتری دارید، که برای خرید دوربین مداربسته به شما مراجعه کرده است. اما او اطلاعاتی در مورد سیستم دوربین مداربسته و مشخصات فنی آن ندارد. آیا به نظر شما باید مشخصات فنی را برای او توضیح داد؟
خیر ، شما باید ببینید مشتری برای رفع چه موضوعی ، تصمیم به خرید و نصب سیستم دوربین مداربسته کرده است. آیا هدف او تنها نظارت بر محیط محل کار خود می باشد؟ یا اینکه میخواهد از وقوع سرقت در محل زندگی یا کار خود جلوگیری کند؟ نیاز به چه ویژگی هایی دارد و چه قابلیت هایی برای او بیشتر اهمیت دارد؟ آیا جزئیات تصویر اهمیت دارد؟ یا اینکه میخواهد صدای محیط را نیز ضبط کند؟ چه انتظاری از سیستم مداربسته خود دارد؟

بعد از پرسش از مشتری خود ، و شناسایی نیاز او قطعا شما می توانید بهترین سیستم مداربسته را به او پیشنهاد دهید. چون در نهایت میدانید که اصلی ترین دغدغه مشتری خود را برطرف کرده اید. این کار باعث می شود که مشتری شما برای شما مشتری های جدید بیاورد. این یعنی سرمایه گذاری بلند مدت. همیشه در نظر داشته باشید که اگر دیگران شما را به یکدیگر معرفی کنند، نتیجه بسیار بهتری خواهد داشت.

اما مواردی که بهتر است در ارائه خدمات خود به مشتریان حتما در نظر داشته باشید و آنها را اجرا کنید.

در دسترس بودن محصولات و خدمات

اگر شما در فضای مجازی فعالیت دارید ، سعی کنید در کمترین زمان ممکن به سوالات احتمالی کاربران خود پاسخ دهید تا حس اعتماد و نوع دوستی در آنها ایجاد شود و راحت تر بتوانند، شما را انتخاب کنند. اگر وبسایت دارید ، حتما سیستم پاسخگویی آنلاین را داشته باشید که تاثیر بسیار زیادی در جلب مشتری های جدید دارد. همچنین امکان خرید آنلاین از طریق سایت را فراهم کنید. تا کاربر در هر ساعت از شبانه روز به محصولات شما دسترسی داشته باشد.

سیستم پاسخگوی آنلاین برای جلب مشتری جدید

آموزش به مشتریان

برای جلب رضایت مشتری ، زمانی که از دوربین مداربسته نصب می شود، نیاز به یک سری آموزش ها است که کاربر خودش توانایی دسترسی به فایل های تصاویر داشته باشد و با توجه به آموزشی که دیده بتواند تصاویر دوربین مداربسته را بررسی کند. اگر آموزش به درستی انجام شود، قطعا کاربر و مشتری نیز راحت تر است و همچنین دیگر مراجعه پی در پی برای رفع مشکلات کاربر نیست. پس حتما آموزش به مشتری را در لیست خدمات خود قرار بدهید.

ارتباط موثر با مشتری

بهترین پروژه کار کسی است که بعد از نصب سیستم مداربسته ، همچنان با مشتری خود در ارتباط باشد. این کار حرفه ای بودن شما را نشان می دهد که چقدر به مشتری خود اهمیت می دهید و بعد از دریافت پول ، او را به حال خود رها نمی کنید. حتی برخی از همکاران دیده شده که ، پیگیری هایی در خصوص نحوه عملکرد سیستم های نصب شده دارند.
با مشتری خود در تماس هستند و اگر مشتری دچار مشکل شد سریعا پاسخگوی او هستند. مطمئن باشید زمانیکه شما بهترین ارتباط را با مشتری خود داشته باشید، او نیز شما را به عنوان یک شخص کاربلد در ذهن خود خواهد داشت. و اثر آن در دراز مدت بسیار زیاد خواهد بود. زیرا قطعا شما را به عنوان یک کارفرمای خوب به دیگران معرفی خواهد کرد.

حمایت از نمایندگان فروش

اگر شما جز دسته از همکارانی هستید که فروش به همکار دارند، این موضوع را در نظر داشته باشید که ، نمایندگان و عاملان فروش شما، باید از جانب شما حمایت بشوند. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که عامل فروش شما ، به تازگی شروع به کار کرده است و نیاز به یک حامی قوی و با تجربه دارد. تجربیات خود را با او در میان بگذارید. او را راهنمایی کنید. سعی کنید در تبلیغات و شیوه های مشتری مداری و جذب مشتری جدید به او مشاوره بدهید. در اولین پروژه ای که گرفته است او را همراهی کنید. زیرا اگر نماینده شما بتواند به خوبی کار کند، در نهایت شما نیز موفق خواهید بود.

بررسی میزان رضایت مشتری با نظرسنجی

جلب رضایت مشتری

در انتها مشتری باید از شما رضایت کامل داشته باشد. شما میتوانید میزان رضایت مشتری خود را از محصول یا خدماتی که دریافت کرده است جویا شوید. کافی است از طریق فرم نظرسنجی ( آنلاین یا از طریق پیامک ) از مراجعه کننده بخواهید که نظر خود را بیان کند. و حتما به نظرات آنها اهمیت دهید چون این نظرات به بهتر شدن شما بسیار کمک می کند.

اگر نکاتی که در بالا ذکر شده است را مد نظر قرار دهید ، تاثیر زیادی بر جلب رضایت مشتری دارد. اگر شما پیشنهاد دیگری دارید حتما در قسمت نظرات با دیگران به اشتراک بذارید.